zaterdag 12 december 2009

Demo's


Afgelopen donderdag zijn we met X-treme Midlife met het opnemen van demo's begonnen.
Met de onmisbare hulp van onze oefenruimte-beheerder en tevens opnameleider Alex hebben we de eerste tracks opgenomen.


Alex heeft van de oefenruimte een prachtige opnamefaciliteit gemaakt waar wij nu dankbaar gebruik van maken.
We hebben allemaal een nummer uitgekozen om op te nemen, en een aantal nummers op de reservebank gezet voor het geval we tijd over hebben.


Uiteraard gaat zo'n sessie traditiegetrouw gepaard met de nodige versnaperingen en het nodige slapge- O.H., want zonder dat zou een opname sessie geen opnamesessie zijn ;o)



We hebben uit de eerste sessie 2,5 demo gehaald (kan dus 2 en 3 worden, het spant er nog om)
en een bonustrack opgenomen.
Zeg maar een track van de reservebank genomen.

Uiteraard kom je tijdens dit soort opnames dingen tegen die je live wat makkelijker kan verdoezelen.
Opnames zijn altijd heel eerlijk en direct.
Leuk ook hoe dingen die bij gewoon oefenen vanzelf gaan bij opnames in 1x 10 x overmoeten ;o)
Je gaat toch meer op je eigen performance letten.

Wat we vooral belangrijk vinden is dat de 'live-feel' overeind blijft.
We streven niet naar perfectie, maar willen vooral proberen over te brengen wat je krijgt wanneer je X-treme midlife live gaat mee maken.
Er moet een soort van, zoals de engelsen dat zo mooi zeggen, "straight from the desk, warts and all" idee bij zo'n opname zitten.



Ik kan het U nog niet laten horen, maar wanneer ze beschikbaar zijn (Alex mixt ze nu eerst af) en we ook de 2e sessie in januari hebben gehad, kan ik U eindelijk ook officiele demo's van X-treme Midlife laten horen.

Iets waar de wereld al veel te lang op heeft moeten wachten volgens mij ;o)
Wat ik U kan bieden zijn de crummy foto's en filmpjes van mijn telefooncamera.
Ik had de echte camera helaas thuis laten liggen.


Dus tot horens !!

Greetz,
Harrie (en de rest van X-treme Midlife !!!)

2 opmerkingen:

René zei

Ben benieuwd ;)

Anoniem zei

Valt toch altijd weer tegen zo'n opname sessie, wat altijd als vanzelfsprekend gaat word onder opname druk ineens een stuk moeilijker, maar toch al met al een lekker vruchtbaar avondje (thanx Alex!!) en mijn eerste indrukken waren behoorlijk positief (was er nog niets aan gemixt) Dus ook ik ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Temeer daar we niets afzondelijk maar gewoon een "alles er in een keer op" sessie gedaan hebben, inclusief zang.

Grtz,
bazzie