zondag 23 december 2007

Als Ik Bij Je Ben...

Overal waar mensen in de put zitten, zijn ook mensen die een helpende hand bieden.
Als dingen je energie kosten, zijn er ook mensen die je energie geven.

Waar een lied geschreven word over de ellende, moet ook een lied geschreven worden over de mooie dingen.

Op de melodie van het nummer Your Blue Room van U2 heb ik een nieuwe tekst geschreven (dus geen vertaling).
Dat nummer heet Als Ik Bij Je Ben.
Ik denk dat het wel duidelijk is wie ik hier wil eren, maar in haar ook alle anderen aan wie ik steun ervaar...



Als Ik Bij Je Ben

Er is geen wereld meer,
….als ik bij je ben
De tijd stopt keer op keer,
….als ik bij je ben
Iedere wond die heelt
Niets dat mij nog scheelt
Niets doet mij nu nog zeer
….als ik bij je ben

Je ziet me buiten lief
Je laat me in
Je bergt mijn ziel
Je geeft alles zin

Passie regeert het spel
….als ik bij je ben (voel je het ??)
Liefde overwint de hel
….als ik bij je ben
Het voelt sterk en fijn
Maar het is teer en o zo klein
Ik kan niets maar wil het wel
….als ik bij je ben

Je ziet me buiten lief
Je laat me in
Je bergt mijn ziel
Je geeft alles zin

Alles is hemels
….Als ik in je ben
Maar ik moet ook weer weg
….als ik bij je ben
Dan ben ik terug bij af
….omdat ik niet bij je ben

Je ziet me afglijden
Wil je me naar huis toe leiden?
Breng me terug yeah

Je armen in, de wereld uit
Geen muren waar ik nog op stuit
Naar het parallel bestaan
Waar we samen gaan
Geen herrie meer
Om ons heen
Altijd samen
Nooit meer alleen

greetz,
Harrie

1 opmerking:

Anoniem zei

Prachtige tekst waardoor ik mij aangeraakt voel. Je bent een bijzonder mens lieve broer. Hoop je gauw in 'real life' te spreken.

Groeten,

Rene