zaterdag 15 september 2007

Het valt nog niet mee....



Het valt nog niet mee dat studeren.

Steeds 7 tot zelfs 10 dagen aaneengesloten werken en naar school, en dan nog opdrachten maken thuis, onderzoek doen.....
En je wil van je gezinsleven ook geen drama maken.

Een van de eerste dingen die dan gaat leiden onder de toegenomen druk is zoiets als je weblog
Terwijl er momenteel werkelijk een ton aan muziek uitkomt. Het lijkt wel Kerst.

Het enige wat ik kan doen op dit moment, qua tijd is wat albums onder Uw aandacht brengen die ik recentelijk heb gekocht of die nog op mijn verlanglijstje staan.

Om te beginnen ben ik HE-LE-MAAL idolaat geworden van het solowerk van Chris Cornell.
Chris is de ex-zanger van grote moderne rockbands als Soundgarden en Audioslave.

Een paar rauwe stalen stembanden bezorgen je soms kippenvel, soms de kriebels en heel vaak een gevoel van "he, lekker". Ik heb Chris zijn laatste solowerk Carry On aangeschaft met een SUPER gave cover van Michael Jackson's Billy Jean, en de intieme live CD Unplugged In Sweden.

Een verzamelalbum van zijn vorige bands Soundgarden (bekend van het nummer Black Hole Sun) en Audioslave staan op mijn verlanglijstje.

De nieuwe CD 37 Days van Beth Hart voldeed aan al mijn verwachtingen. Beth heeft de prima lijn van haar vorige album doorgezet met stevige rockers, dampende blues en gevoelige ballads.

En met teksten die ergens over gaan !

Nog zo'n topwijf. Ann Wilson van Heart. Haar album Hope & Glory bevat een verzameling covers die allemaal het zelfde thema hebben: Oorlog en Vrede.

En als je dan weet dat dit album op 11-9 uitgebracht is dan weet je ook in welke context je dat moet plaatsen.


Maar verwacht GEEN Amerikaans propaganda album.....Ann zet de vraagtekens waar ze horen, en zet de huidige situatie met Irak tegen een scherp daglicht.


Ik ben erg in de dames de laatste tijd getuige ook het album Theologie van Sinead O'Connor.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als met Hope & Glory.

Alleen nu een album vol covers die verhalen over de persoonlijke geloofsbelevenis van O'Connor.


En wat heel apart is, voor de prijs van 1 album krijg je er 2. 1x het album akoestisch, opgenomen in Dublin en 1x electrisch opgenomen in Londen.

Oh Ja !! En Neil Young - Live At Massey Hall....pracht album. Was 'm zowat vergeten...

En dan is er mijn verlanglijst nog met DVD's van Queensryche, Heaven & Hell en U2

Nieuwe CD's van John Fogerty.......The Cult........

Jammer dat studeren ook zo duur is, want het een en ander zal wel even moeten wachten....
Maar iets hebben om naar uit te kijken is OOK lekker.
Enneeuuhh als er wat voor tussen zit wat je leuk vind, vergeet niet dat je de artiesten steunt als je het origineel koopt !!
Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: