zaterdag 16 juni 2007

School Bus.....Magic Bus

Gisteren toelatings examen gedaan voor de opleiding tot Drama-therapeut op de Hogeschool Arnhem-Nijmegen (de HAN).
In een gezelschap van louter dames van 18 tot 24 drama oefeningen gedaan en een zelf ingestudeerde monoloog neergezet.
Een leuke dag, met leuke speloefeningen die me makkelijk afgingen.

Mijn podiumervaring, en het gebrek aan angst om je daarbij bloot te geven is me goed van pas gekomen.

Uiteindelijk ook aangenomen, met een postieve beoordeling.
De komende 4 jaar ben ik weer 'student' en ga ik die Magic School Bus weer bereiden.

Van mijn Soul Mate Natas' een prachtige U2 I-Pod gekregen om me te feliciteren.
Fantastisch !!
Love Ya meid, en meer voor je prachtige boodschap die erbij zat dan het apparaat.

Een van de nummers die ik er zeker op ga zetten is het nummer Everything Is Different Now van Don Henley (die van de Eagles).

Het was zijn nummer wat ik vertaald heb en als monoloog gebruikt heb.
Muziek blijft de basis voor mij.
Hieronder de door mij vertaalde tekst......en hier kun je het nummer horen.

Alles Is anders Nu
(Everything Is Different Now)

Auteur: Don Henley
Vertaling: Harrie Hendriksen

Ik vind het vervelend om je dit te zeggen, maar ik ben erg ERRUG gelukkig
En ik weet dat dat niet is wat je van mij verwacht
Ik ben niet degene die stil met een glimlach en een buiging vertrekt
Ik was altijd de gene die tot het uiterste ging

Maar ik heb iemand gevonden met een hart zo groot als Holland
Ik heb een engel gevonden met gouden vleugels
Op de een of andere manier zag ze me hier beneden in het donker
En echt alles is anders nu

Ja, ik mis de oude groep nog wel eens
En de wilde, wilde nachten van jagen
Maar weet je, een hongerende ziel kan zo niet lang bestaan
Je gaat rond in steeds kleiner wordende cirkels
En op een morgen word je wakker en is je halve leven voorbij

Ik werd daar zo moe van,…..zo alleen
Ik viel op mijn knieën en schreeuwde naar de hemel
“Geef me iemand om van te houden”
En de hemel schreeuwde terug, “Je krijgt de liefde die je toelaat”
En echt alles is anders nu

Oh en het is zo goed om te weten
Dat het leven nog steeds wijsheid brengt
Sinds ik een bericht kreeg van de God van simpele zaken

Ze zei:”Het maakt mij niet uit wat je doet”
Ze zei:”Het maakt mij niet uit wat voor een auto je rijd”
“Alles wat ik NU wil weten is waar je in gelooft
en wat het voor jou betekent om te LEVEN.
Zul je naast me staan in het vuur van de liefde?
Ben je klaar voor een heel ander leven?”

Dus ik nam die stap en deed die belofte
En alles is echt anders nu
Alles is ECHT anders nu……….

Bring On The Study Mayhem ;)

Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

RACDEK zei

Lieve Harrie, fantastisch dat je aangenomen bent. Ja je bent een man met vele talenten en een prachtige open personality. Je zult door intensieve processen heengaan de komende jaren. Dit soort opleidingen doe je niet alleen 'uiterlijk', maar zijn 'zielomvormend'. Ik spreek uit ervaring, mijn lerarenopleiding speciaal voor het vrijeschoolonderwijs droeg dat aspect ook duidelijk in zich. Je zult geconfronteerd worden met de toppen en de dalen van je innerlijk en ook dat van anderen. Ik weet dat je iemand bent die open is, die moedig is, die eraan wil gaan staan, die wil leren, die het leven echt wil leven. Je gaat een 'life changing' tijd tegemoet. Ik wens je daarbij alle goeds toe.
Het iPod-cadeau is prachtig, wat zul je daarvan een plezier hebben. Ik heb zelf een kleine iPod, een heerlijk apparaatje, ik gebruik hem regelmatig. Doe dit niet te hard want dat kost je je gehoor. Ik heb zelf The Who de afgelopen week onverantwoord hard op dat ding afgespeeld ......!
De vertaling van de song die je gemaakt hebt gaat dwars door me heen. Tjonge dat gaat diep, het spreekt me erg aan.
Van je cd van The Cult geniet ik ook nog steeds met volle teugen, draai hem veel!

Lieve groet en succes!!!
René

Anoniem zei

Hey Har,

Wow, knap hoor! Ik moet er niet aan denken om aan een opleiding te beginnen.
En je zult waarschijnlijk een hoop over jezelf leren. Ik wens je heel veel suc6 en bovenal heel veel plezier!!!!
Heb trouwens je gift ontvangen. Geweldig bedankt!!!!!

Kus en groetjes van Eline.