zaterdag 17 april 2010

Erg in mijn Sas

Vandaag was het Record Store Day.
Een fenomeen overgewaaid uit Amerika, en bedoeld om de klant weer terug te krijgen in de 'independent record stores'.
Dus niet de grote ketens zoals Free Record Shop, maar de kleine zelfstandige die hard moet knokken om het hoofd boven water te houden in dit download tijdperk.

Prachtige éénmalige (vinyl) uitgaves van artiesten als de Rolling Stones, John Lennon, Jeff Beck en Bruce Springsteen waren er te krijgen, en er waren heel veel gratis goodies en CD's te krijgen als je een aankoop deed.


Artiesten doen er zelf ook aan mee in de vorm van "In-Store" optredens.
En mijn vaste platenboer Joep van Velvet Music in Ede had o.a. de geniale Nederlandse Blues gitarist Julian Sas toegewezen gekregen.

Wat mij betreft de hoofdprijs ;o) !!!!


Samen met Bassist Tenny Tahamata verzorgde Sas een 3 kwartier durend, vlammend, geïnspireerd en watertandend goed akoestisch optreden.
Man, man, man wat kan die gast spelen zeg.

Heerlijke, eerlijke en superieure blues.


Aan het eind van de rit nog even een mooie dubbel DVD/CD box gekocht en laten signeren, gelukkig was ik gisteren jarig en goed bedeeld ;o), en uiteraard even met deze gigant op de foto.

Jammer genoeg hadden we vooraf niet onze eigen aparatuur goed voorbereid, dat was dan weer het nadeel van het feestje gisteren, en waren we voor foto's en filmpjes weer aangewezen op de mindere kwaliteit van de telefoons.
Maar ik hoop dat het wel een goed beeld geeft van wat de thuisblijvers gemist hebben.

Ik heb in ieder geval genoten, en ga volgend jaar weer.
Hoop dat Joep dan weer een knaller in huis heeft !!!!



Greetz,
Harrie

Geen opmerkingen: