maandag 22 februari 2010

Blues Based - Second Run......(Drinkin' Blues)


Yep, Second Run.
Das de titel die Rob en ik onze tweede 'Demo-CD' met 15 tracks hebben gegeven.

We wilden natuurlijk ook de opnames van de eerste demo CD, Kitchen Table Forcing Brotherhood, verder gaan perfectioneren, maar na kort beraad hebben we besloten, mede met het oog op live optredens besloten ons eigenwerk repertoire uit te breiden.

Nog niet alle 15 teksten zijn af, en nog niet overal is al muziek bij, maar er lag voldoende om alvast te beginnen.
Helpless hadden we al, en afgelopen donderdag hebben we daar nog eens 4 songs aantoegevoegd als demo.


Toevalligerwijs zitten daar nog geen echte rockers bij.
Die zijn er wel, maar toeval wil dat we van achter naar voren werkend en in combinatie met beschikbaarheid bij deze 4 tracks uit kwamen.
2 blues tracks, een ballad en een 'folk-song'.

Zowiezo trekken we iets meer naar de Blues (& Blues Rock) kant toe omdat je je naam ook wel eer aan moet doen natuurlijk.
EN omdat we dat allebei lekkere muziek vinden om te maken.

Maar dat betekent dus ook dat ik hier de songs en hun teksten weer ga presenteren.


En de eerste daarvan is track 08 van de CD,.....Drinkin' Blues.
Ik denk dat drank en blues al een triljoen keer bezongen is, en eigenlijk is onze versie daarvan niets meer of minder dan dat......ONZE versie.

De tekst is voor Whisky liefhebbers wat beter te vatten, en ja, de genoemde merken hebben destijds lijfelijk bijgedragen aan de totstandkoming van de tekst ;)
Rob heeft er een 'Bas-blues' van gemaakt, zodat we met de demo ook kunnen experimenteren op opname gebied.
Het geeft de song een extra donkere lading.
We hebben het al onze 'Tom Waits song' gedoopt.
Heerlijk om te zingen in ieder geval ;)

Beluister het nummer HIER, en lees de tekst hieronder.....


Drinkin' Blues

Gotta bottle of Jack D
That’s gonna bleed dry
Until the bottom will tell me
The reason why
Why he had to win
And I had to lose
Yeah me and old Jack
Are drowning the blues

Now here comes John Walker
To share in my grieve
Maybe Johnny will know
Why she had to leave
And love had to drive
Me bloody insane
Yeah me and Johnny
Are drowning the pain

Here come the Glenn’s
Straight from the Loch’s
Come have one on me
Here’s to love on the rocks

Old man Korsakov
I hope he comes soon
We’ll open a bottle
And stare at the moon
And when we talk love
I’m sure you can bet
Me and Korsakov
Will drink to forget

Enjoy & Greetz,
Harrie

2 opmerkingen:

Anoniem zei

eerst geluisterd, toen pas gelezen. Mijn eerste reactie: TOM WAITS. Geweldig om daarna te lezen dat jullie dit ook zo ervaren. Tom is trouwens cool.Laatste live album is GEWELIG

wj

Harrie zei

Ja met die CD met stukjes verbindende tekst. Hilarische verhalen soms ;o) Tom is inderdaad cool.

Wat wij met Blues Based heel geslaagd vinden is dat we een eigen 'stijl' hebben ontwikkeld, en toch nog steeds 'nieuwe' liedjes schrijven. Geen herhaling, maar steeds weer een nieuwe uitdaging/ingeving/inspiratiebron....Da's goe !!!!!!! ;)